Lovesong

Så jag cirkulerar omkring. Med ett behov att skriva. Att minnas. Intalar mig själv att minnet kommer tillbaka mer och mer om jag bara skriver ut allt jag vet. Ett alternativ vore väl att sluta dricka, men vad är det roliga med det? Då sitter jag hellre och inte har en aning om vad jag gjorde förra helgen. Eller den här helgen. 

Det kanske är söndag men jag vet inte när jag senast brydde mig om vilken veckodag det är. Vill egentligen bara strunta i att klockan är halv elva på förmiddagen och öppna en vinare. Men jag kanske måste jobba sen så det vore väl dumt. Som om jag någonsin brytt mig om det tidigare.
Minns inte en dag då jag inte har druckit. Måste vara månader sedan. Har slutat umgås med människor utan att dricka. Killar framförallt. Så säger de att vi borde gå på en riktig dejt nyktra istället för att verkligen lära känna varandra. 
Jag är ingenting att lära känna om jag inte är på någonting. Måste åtminstone hälla i mig ett par glas vin innan jag går ut. Klarar inte av det annars. Är bara ett skal. 
Hela jag är bara ett skal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0