.

Så jag träffar en vän för första gången på två år och han frågar vad som händer. Vad som hände med allt. Och jag svarar att det finns alldeles för mycket alkohol, droger och vackra män i världen. Det var vad som hände.
Jag kan inte stanna upp i ett sansat liv. Måste ramla ut på ett dansgolv med ett hjärta som bankar alldeles för snabbt. Måste bli upphånglad i ett gathörn och ligga i hissen för att man inte orkar vänta. Måste sitta en vardagskväll och bli stukad på tequila för att följa med till okänd lägenhet och röka gräs och ligga på ett golv och prata om andra världar. 
Måste ta emot ett piller här och en lina där och svälja ner allt med en öl och sedan gå genom hela stan med en ny pojke vid min sida och bara skratta och vara lycklig en kort sekund. Ramla ner i gräset och hångla till solen gått upp och sitta på ett berg klockan sju en söndagsmorgon och dricka kaffe för att nyktra till lite och prata lite framtid men mest dåtid och nutid. Helst nutid. 
Ta en taxi hem först vid tio på förmiddagen och stupa rakt ner i sängen och sedan bara upp och köra igen. Vakna bredvid världens hetaste man och ha honom i mig innan jag ens hunnit slå upp ögonen och bara andas för fort och skrika rakt ut och strunta i att varenda granne och människa nere på gatan hör precis allt. 

Vill inte se varenda plats i världen men vill känna varenda känsla.
Vill inte ha något mer än så. Vill bara känna ruset och slappna av och speeda upp på samma gång. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0