.

Det jobbigaste med att leva ensam är att ingen frågar hur man mår längre. Ingen märker hur man mår. När man kommer hem och lägger sig i sängen och bara stirrar i väggen i två timmar så är det ingen som märker. För det finns ingen här. 
Så man ligger där och stirrar och sedan slår man sig själv i ansiktet några gånger, sveper två glas vin och går ut och skrattar och är sådär glad och störd och flirtig. Sådär som de vill ha mig. Lite för galen, lite för impulsiv. Söt och glad och bitsk. Den där bruden man gärna följer med hem en kväll och kanske fem kvällar. 
Litegrann på skoj ett tag. 

Frågar honom varför. Inte för att jag vill ha honom men det stör mig. Att han inte vill ha mig som flickvän. Men han vill ha en normal tjej. En sån som vill ha barn och inte vill gå ut fyra dagar i veckan. Någon som har ett lugn och faktiskt bara kan vara. Ingen som stressar sig ur varenda situation för att se vad som händer sen. 

Så jag är den han har medan han letar vidare efter den rätta. Den lugna som vill ha familj och ett bra jobb och sitta på stela släktmiddagar och le fint och intressera sig för hans mammas fula dyra porslinssamling. 
Såntdär som jag aldrig kommer kunna göra. Den där jag aldrig kommer kunna vara. 

Och jag går upp och tar en öl och en cigg när vi har legat i flera timmar och han säger att det är det sexigaste han sett och att jag kan vara hans älskarinna när han skaffat familj. Och jag kommer aldrig någonsin ha en älskare sådär vid sidan av för det kommer inte finnas någon att bedra. När han letar efter den perfekta tjejen kommer jag leta efter en dekadent man att ha kul med i några månader. 
Och han kanske minns mig för alltid som den där galna bruden han aldrig skulle kunna leva med resten av livet men aldrig riktigt kan släppa. Och jag kommer kanske inte minnas honom alls för han kommer bara vara en i mängden bland alla andra. 
Då känns det åtminstone lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0