-

Så jag satt med en vän på krogen som så många andra kvällar. Bad honom följa med mig hem för att jag förmodligen skulle hoppa från en bro på vägen annars. Och det vill jag egentligen inte riktigt men vissa impulser är svåra att motstå. 
Och han följde med och han klappade och kramade och kanske drog fram lite gräs för att muntra upp kvällen lite. 
Ringde mig dagen efter och skrattade. Skrattade åt vilken snefylla jag fick dagen efter och sa att jag är sjuk som ens får en sådan tanke. Att starksprit kanske inte är min grej om jag blir så knäpp. 
Och jag kan inte med att säga att den där känslan finns varenda sekund men inte lika stark. Vill absolut inte men samtidigt förstår jag inte varför jag skulle låta bli. Vill inte leva men vill inte lämna. Och vissa kvällar lutar det för mycket åt ena hållet och då måste jag hålla hårt i någon för att inte ramla dit. Kan inte svika alla andra på det sättet. 

Är bara så rädd för den kvällen då jag går hem ensam och det inte finns någon att hålla i länge. Vad händer då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0