Slut för alltid

Först har man någon som kramar om en och säger "jag älskar dig" flera gånger i veckan i flera år. 
Sen har man någon som ringer och gråter och säger "jag älskar dig" nästan varenda dag i några veckor. 
Sen är det tyst. Ingen har sagt att jag är älskad på flera månader. Vet inte ens om det finns någon som älskar mig. På riktigt. 
Och jag förstår inte varför det känns viktigt för mig. Inte alls. Vad spelar det för roll, egentligen? 
Och han som älskade mig säger att det är över och allt det där om att han skulle finnas för mig vad som än händer var bara prat i en liten kärleksbubbla. För när man sårat någon så djupt förtjänar man inte att han står där sen när man själv faller.
Jag förstår det. 
Men hur mycket jag än förstår så gör det fortfarande ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0