.

Kan fortfarande inte sova. Sitter hemma och röker hos någon bara för att världen ska bli lite varmare. Det blir den inte.
Utåt så har jag koll på allt. Alla jag känner tror att jag har ordnat till mig. Att jag mår bra. Att jag dricker ibland och röker lite ibland för att det är roligt. Inte att jag måste ha något varenda dag för att bli av med all ångest och alls kunna fungera.
Betalar min hyra och sköter mitt jobb och skrattar i sällskap. Pratar om framtidsplaner och roliga händelser och hur allting bara flyter i livet.

Ingenting flyter i mitt liv. Jag trampar för fullt för att ens hålla något vid ytan. Hamnar alltid strax under eller på botten.
Ber honom vänta lite och låser in mig i badrummet i fem minuter och gråter. Kommer ut och frågar om vi ska göra något galet.
Skrattar och hoppar in i köket och ber honom vänta för jag ska fixa en överraskning. Gråter tyst och slamrar högt med glas och flaskor och kommer ut med två drinkar efter ett tag och skrattar igen när han drar ner mig i soffan.

Lämnar krogen och springer till närmsta taxi när mina vänner vänder ryggen till för ångest tar över och ångest får mig att sjunka ihop i baksätet och bara gråta tills han släpper av mig och försäkrar sig om att jag inte råkat ut för något. Har bara råkat ut för en defekt hjärna. En kropp som inte kan må bra.
Har bara blivit fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0